1. Verstuur geen attachments. E-mail met gewoon een stuk tekst. Voeg niets toe, zelfs geen plaatjes
2 Verstuur het persbericht één keer. Stuur vooral geen "Oeps er ging iets mis... Sorry-mailtjes".
3. Verstuur per journalist een mail, dus niet een was-lijst met tientallen geadresseerden. Voorkom junk-mail !
4 Hou het persbericht kort en simpel, vermeld de URL en een contactpersoon (e-mail adres en telefoonnummer). Een persbericht is een zakelijk bericht, geen conversatie.
5 Geef niet af op anderen en geef een heldere toelichting op het nieuwsfeit.
6. Verwacht geen reply van een journalist. En verwacht al helemaal geen vermelding. Vaak wordt het bericht louter ter kennisgeving aangenomen en wordt er later in ander verband alsnog naar verwezen.
7. Let op de timing. Vrijdagmiddag is kansloos...
8. Houd een archief bij van verzonden persberichten op de website. Zorg ervoor dat in het archief gezocht kan worden op trefwoorden. En vermeld in elk persbericht de URL van het archief.
>> Meer
Advertentie :
Cursus korte verhalen schrijven
|